Woning huren
Hoe werkt huren voor mij?
Particulieren
Huurwoning voor medewerkers
Zakelijk
Zoekt u een huurwoning? Bij Vastgoed Almelo beschikken we over een breed netwerk van nette huurwoningen in de regio Twente. We hebben een hoge omloopsnelheid in ons aanbod. Hierdoor is ons aanbod het meest volledig 6 tot 8 weken voor de gewenste aanvangsdatum. U kunt zich gratis inschrijven via ons inschrijfformulier, waarin u uw wensen aangeeft. We helpen u graag, maar eigenaren willen eerst meer informatie over een kandidaat voordat ze een bezichtiging plannen. U kunt dit proces versnellen door onze vragenlijst volledig in te vullen en uw persoonlijke documenten bij te voegen, zoals een kopie van uw legitimatie, drie recente loonstroken, uw arbeidsovereenkomst en een recente verhuurdersverklaring. Bekijk ons aanbod en selecteer één of meerdere woningen. Indien u over het juiste profiel beschikt, nodigen we u uit voor een bezichtiging. Bij overeenstemming stellen we een huurovereenkomst op waarin alle afspraken en voorwaarden worden opgenomen, zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Vervolgens plannen we de sleuteloverdracht en de aanvangsinspectie, waarvan we een rapport opstellen. Deze momentopname wordt later bij de check-out gebruikt.
Zoekt u woonruimte voor een (toekomstige) werknemer? Vastgoed Almelo staat voor u klaar. Ons uitgebreide netwerk van nette huurwoningen in Twente en kennis van de huizenmarkt stelt ons in staat om proactief op zoek te gaan naar de meest geschikte woonruimte voor uw werknemers. Door onze goede relaties met opdrachtgevers, huiseigenaren en beleggers hebben we zicht op toekomstig aanbod, waarvan we u als eerste op de hoogte stellen.
Onze Diensten:
Inventariseren van woonwensen en zoekprofiel
Zoeken en selecteren van geschikte woningen
Bezichtigen en informatie verstrekken over beschikbare woningen
Algemene voorlichting over woningmarkt, huisvestingsvergunningen, huurtoeslag, huurbescherming, huurprijzen en gemeentelijke inschrijving
Evaluatie van bezichtigingen
Samenstellen van een dossier
Opstellen van een huurovereenkomst en verzorgen van de ondertekening
Informatie en toelichting op de huurovereenkomst
Toezien op tijdige eerste betaling aan verhuurder
Organiseren van de oplevering van de woning
Opstellen van een inspectierapport (inclusief meterstanden, sleutels, inventaris, gebreken)
Ondersteuning bij naleving van verplichtingen door verhuurder bij aanvang van de huurovereenkomst
Hulp bij onderhoudscontracten, verhuizing, vervoer/aankoop van inventaris, en vinden van werklieden voor schilderwerk, behangen, vloerbedekking etc.
Assistentie bij het verkrijgen van telefoon- en internetaansluitingen en nutsvoorzieningen
Eerste aanspreekpunt voor opdrachtgever tijdens de huurovereenkomst
Voor meer informatie kunt u ons altijd bellen of mailen. Heeft u nog vragen? Neem gerust contact op!